torsdag 28 januari 2010

28 januari

Idag är jag fysiskt trött och hungrig nu när jag lägger mig. Jag har börjat fantisera om bakverk och får stålsätta mig när jag går förbi konditorier på stan, men det är bara att bita ihop och köra vidare. Dessutom så har jag förkovrat mig i en blogg med mycket matnyttigt om träning, kost och viktminskning. http://traningslara.se/ - läs den!

Hur som haver, nu kör vi en summering och hoppas på lite fylligare blogginlägg under helgen, men antagligen är avsaknad på kreativitet i inläggen också en kommentar om hur man känner sig när man går på kaloriunderskott.

Frukost: Gröt, en banan och en kopp kaffe (292 kalorier, 2,776 kronor)
Lunch: Findus kycklinggryta och två koppar kaffe (400 kalorier, 30,90 kronor)
Middag: Fyra bananer - två före sjukgymnastträning och två efter (400 kalorier, 8 kronor)
Kvällsmat: Sparrissoppa och en burk tonfisk (375 kalorier, 25 kronor). Även idag gillade inte samvetet tonfisken, men kroppen gör nog det.

Total kostnad dag 14:
66,676 kronor



Vikt: Dagens vikt är 86,4 kg, dvs en normalisering. Det känns bra. Med tanke på det som jag läste i bloggen ovan så tänker jag försöka öka andelen styrketräning för att på så vis minska viktminskningstakten och behålla mera muskler. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar