torsdag 21 januari 2010

21 januari

Idag har rott! Det tål att utropas en gång till. Idag har jag rott! Det har jag inte gjort sedan jag skadade knät i somras. Det här är en sådan personlig seger som gör att jag står ut med att imorgon äta ytterligare en portion gröt (jag börjar tröttna lite på gröten och måste nog hitta alternativ till nästa vecka).

Men om vi lämnar det faktum att jag har rott och går till dagens meny och summering istället. Håll tillgodo:

Frukost: Gröt, lättsockrad lingonsylt och en kopp kaffe (288 kalorier, 3,827 kronor)
Lunch: En ärtsoppskorv (ja, idag igen), en påse gratissenap (fick den som varuprov för någon vecka sedan - rätt märklig sak att dela ut på stan i och för sig) och en kopp kaffe (620 kalorier, 10,90 kronor)
Middag: Tre bananer (två vid 16-snåret och en direkt efter träning) (300 kalorier, 6 kronor).
Kvällsmat: Cevapcici, broccoli, morötter och en kopp te nu på kvällen för att värma mig lite. Jag fryser mer när jag går på lågkaloridiet (414,16 kalorier, 13,4134 kronor).

Total kostnad dag 7: 34,8904 kronor.

Dagens vikt: 87,6. En kommentar om det är att jag nog ätit mindre nu på kvällen än vad jag gjorde igår.

Allmän reflektion: Jag känner mig mera tillfreds med den lägre energitillförsel som jag tar till mig och kroppen verkar ha ställt in sig på detta. Av den anledningen så kommer jag nog att belöna den med friare tillgång till mat under helgen. Just nu ligger jag 219 kronor under budget och kan därför ta ut svängarna lite till helgen, men det blir små svängar om man jämför med en vanlig helg. Det är inte kul att vara fattig (om nu någon mot förmodan skulle tro det.)

Sov gott!

1 kommentar:

  1. Mä! Gröt tröttnar man ALDRIG på, skulle kunna äta det jämt... Och se till att ta ut svängarna i helgen;)
    du är duktig och ett fördöme - jag lever genom dig. Det räcker.

    SvaraRadera