onsdag 27 januari 2010

26 - 27 januari

Veckan har börjat och det har varit tisdag och det har varit onsdag. Nog ordat om det. Här kommer en effektiv summering:

26 januari

Under tisdagen så hann jag med att träna och att jobba samt att bli bjuden på middag. En riktigt bra dag var det och dessutom så höll jag mig under budget om än väldigt knappt (ungefär 4 kronor).

Frukost: Gröt, lättsockrad lingonsylt och en kopp kaffe (312 kalorier, 4,465 kronor)
Lunch: Chili, ett äpple och två koppar kaffe (430 kalorier, 21,94 kronor)
Middag: Två äpplen och en banan (260 kalorier, 6,64 kronor)
Bjudmiddag: Indisk linsgryta (750 kalorier, 50 kronor)

Total kostnad dag 12:
83,45 kronor.


Vikt: 86,4 kg. Vikten stod sig tydligen en dag.



27 januari

Utöver en ordinär arbetsdags så har jag idag gjort något som jag inte gjort sedan jag var 16 år, det vill säga, övat inför en teaterpjäs. Japp, jag är nu tack vare ... eller på grund av :-) Anna medlem i Teater SATs uppsättning av det gamla folklustspelet - "Kåkbrinken". Detta är i sig en prövning på många plan, men än så länge verkar det skoj.

Dåså, till dagens summering:

Frukost: Grötpåse, lättsockrad lingonsylt och en kopp kaffe ( 450 kalorier, 6,4155 kronor)
Lunch: Findusgryta och två koppar kaffe, (430 kalorier, 30,90 kronor)
Middag: Ärtsoppskorv (600 kalorier, 9,90 kronor)
Kvällsmat: tre bananer (300 kalorier, 6 kronor)

Total kostnad dag 13:
53,2155 kronor


Vikt: 86,9 kg. Oj, nu har min vikt börjat hoppa uppåt. Det var intressant.

Allmän reflektion:
Idag har jag reflekterat över hur jobbigt det är att leva på under existensminimum utan att ha marginaler. Just nu ligger jag ungefär 30 kronor över budget och bara känslan av att jag har en del att tag igen har gjort utmaningen mycket tyngre än vad den var förra veckan när jag hela tiden ökade mitt överskott. Jag kan verkligen förstå att människor griper efter halmstrån som SMS-lån och liknande bara för att hålla sig över vattenytan några dagar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar