lördag 23 januari 2010

22 januari - finfredag.


Igår var det dags att släppa på dammluckorna. Jag tog ut svängarna rejält genom att gå ut och äta samt dricka öl. I slutändan landade jag på drygt 2500 kalorier - en vanlig dagsförbrukning med andra ord - och en nota på över 200 kronor. Trots det är jag fortfarande inom de totala budgetramarna.

Summering:
Frukost: Gröt, lättsockrad lingonsylt och en kopp kaffe (312 kalorier, 4,465 kronor).
Lunch: Chili, en banan och en kopp kaffe (450 kalorier, 20,70 kronor).
Middag: Blodpudding, morötter och lättsockrad lingonsylt (432,32 kalorier, 5,428).
kvällsmeny: Kaffe, Spenat och fårostlasagne (snacka om att jag njöt av den) och två Kilkenny. När jag kom hem efter utesvängen så åt jag även lite müsli och mjölk (ungefär 2500 kalorier... kanske lite mer, 213 kronor).

Total summa dag 8: 243 kronor.

Vikt: Gårdagens notering stannade på 87,1 kilo trots att jag inte tränade konditionsträning igår.

Allmän reflektion: Jag kände att jag verkligen stortrivdes med att kunna gå utöver ramarna och äta mig något sånär mätt. Det var en fantastisk känsla och jag kan inte komma ihåg sist en öl smakade så gott. Man värderar verkligen de små sakerna när man inte kan ta dem för givet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar